Με αφορμή το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, έγινε αντιληπτή η σημασία των εξαγωγών μιας χώρας προς όφελος των οικονομικών μεγεθών της. Παράλληλα, όμως, η κρίση σηματοδότησε την εκκίνηση καινοτόμων δράσεων και πρακτικών, που μπορεί ως εξαγώγιμο υλικό να μην αξιολογείται με την ίδια χρηματική βαρύτητα, αλλά σίγουρα δείχνει ότι στην Ελλάδα κάποια εμπόδια μπορούν να ξεπεραστούν μέσω δρόμων που δεν υπήρχαν πριν.

Απτό παράδειγμα, το Σύγχρονο Λαϊκό Πανεπιστήμιο του Δήμου Νέας Σμύρνης, το οποίο φέρνει τη δια βίου μάθηση στους πολίτες που θέλουν να καλύψουν είτε την ανάγκη τους για γνώσεις, είτε τις προσδοκίες που είχαν παλιότερα για σπουδές, μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα του populart και τη Παγκόσμιο Δίκτυο Πόλεων Μάθησης της UNESCO.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το ΣΥΛΑΠ του δήμου προσφέρει σειρά διαλέξεων, σε τέσσερις θεματικές, οι οποίες γίνονται μέσω της βιωματικής μάθησης που προσφέρει η Τέχνη και ταυτόχρονα ανοίγεται σε κοινωνίες άλλων χωρών.

Στο ΣΥΛΑΠ, το ενδιαφέρον των πολιτών κατά τα πέντε χρόνια λειτουργίας του είναι μεγάλο και οι αιτήσεις συμμετοχής σε κάθε θεματική ξεπερνά κατά πολύ τις 50 που είναι το ανώτερο για κάθε μία. Ψυχολογία, Λογοτεχνία, Ιστορία και Βιοηθική είναι τα θέματα εκείνα για τα οποία καταξιωμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές και καταξιωμένοι επιστήμονες έρχονται να μεταφέρουν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του δήμου, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι γυναίκες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας των συμμετεχόντων συνολικά είναι στα 54 χρόνια, καθώς επίσης και ότι 4 στους 10 περίπου είναι απόφοιτος ΑΕΙ και 3 στους 10, απόφοιτος λυκείου. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετεχόντων είναι συνταξιούχοι ή άνεργοι ή ασχολούνται με τα οικιακά.

Μπαίνοντας στο πλαίσιο του Populart, που είναι μέρος του Erasmus+, οι διαλέξεις αναβαθμίστηκαν, προσθέτοντας διεπιστημονικό χαρακτήρα στις διαλέξεις. Ειδικά, η μάθηση μέσω της Τέχνης είναι ιδιαίτερη, καθώς ενεργοποιούνται συναισθήματα και δεν χρειάζεται απαραίτητα πρότερη γνώση.

Παράλληλα, η συμβολή της UNESCO είναι κομβικής σημασίας, αφού ανοίγει η πόρτα συνεργασιών με πόλεις του παγκόσμιου δικτύου, με στόχο την αντιμετώπιση σύγχρονων κοινών προκλήσεων, όπως το μεταναστευτικό, η κλιματική αλλαγή αλλά και η υλοποίηση κοινών ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Η αρχή θα γίνει από την πόλη της Νέας Σμύρνης, όπου θα εμπλουτιστούν οι θεματικές με ζητήματα όπως, μετξύ άλλων, οι διαπροσωπικές και οικογενειακές σχέσεις, η διαπολιτισμικότητα και η διαχείριση κρίσεων και το ταξίδι θα συνεχιστεί στη Λεμεσό και το Σαν Μπόι (Sant Boi) της Ισπανίας.

Συνολικά, η καινοτομία του προγράμματος συνίσταται στη μεθοδολογία της διδασκαλίας, που υποστηρίζει τον συνδυασμό των Τεχνών με την εκπαίδευση ενηλίκων, με τη συνδρομή της αισθητικής εμπειρίας στην εξέλιξη της σκέψης και της κριτικής ανταπόκρισης, καθώς επίσης και στη χρήση Νέων Τεχνολογιών, μέσω ηλεκτρονικών βιβλίων που οι εκπαιδευτές διαμορφώνουν και προσαρμόζουν στον κάθε εκπαιδευόμενο.

Έτσι, όπως επισημαίνουν από τον Δήμο Νέας Σμύρνης, μέσω του ΣΥΛΑΠ, ο δήμος θα έχει πλέον τη δυνατότητα διασύνδεσης με πανεπιστήμια τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές, για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και επιστημονικών δράσεων, μέσα από την ανάδειξη, τη διάχυση και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και τεχνογνωσίας.

Πηγή: ΑΠE

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here