Προβληματισμό και αγωνία στους χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράςπροκαλούν τα φαινόμενα συνωστισμού που παρατηρούνται καθημερινά κυρίως τις ώρες αιχμής τη στιγμή μάλιστα που οι σκληροί δείκτες της πανδημίας νεκρών και διασωληνωμένων ασθενών παραμένουν σε εξαιρετικά ανησυχητικά επίπεδα και η μετάλλαξη Ομικρον βρίσκεται ήδη στη χώρα.
Περίπου δέκα ημέρες πριν τις γιορτές και ενώ η κινητικότητα και οι μετακινήσεις των πολιτών αυξάνονται, γίνονται συχνότερα και τα φαινόμενα συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας. Οι χριστουγεννιάτικοι ρυθμοί, το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων σε συνδυασμό με την καθημερινή κίνηση της κανονικότητας της πρωτεύουσας φαίνεται ότι έχουν φτάσει στα όριά του το σύστημα των ΜΜΜ, ενώ όσο πλησιάζουμε προς τις γιορτές η κίνηση θα αυξάνεται.
Αυτό καταδεικνύουν και οι φωτογραφίες που δημοσίευσε το πρακτορείο Eurokinissi και στις οποίες τα φαινόμενα συνωστισμού όχι μόνο εντός των συρμών του μετρό, αλλά και στις αποβάθρες είναι εμφανή.
Για το θέμα είχαν συζητήσει την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ προκαλώντας την απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, ο οποίος είχε επισημάνει πως η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις ελάχιστες χώρες που αύξησαν τον στόλο των ΜΜΜ εν μέσω πανδημίας.
Συγκεκριμένα είχε πει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε 850 λεωφορεία στην κίνηση, ενώ σήμερα διατίθενται 1.320 και ο στόχος είναι να φτάσουν τα 1.500 στο α’ εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου «έχουμε ήδη 3.800 δρομολόγια την ημέρα περισσότερα. Έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση ώστε να γίνει ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων. Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό αυξήσαμε τους συρμούς από 32 σε 38, μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις και παραδώσαμε 3 νέους σταθμούς».
Παρά τις κινήσεις αυτές, πάντως, το επιβατικό κοινό εξακολουθεί να μετακινείται αρκετές ώρες της ημέρας σε ασφυκτικά γεμάτα οχήματα και συρμούς, ο αριθμός των οποίων μάλιστα ενίοτε περιορίζεται ακόμα περισσότερο και εξαιτίας των συνεχών βανδαλισμών σε συρμούς της γραμμής 1 (πρώην ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), οι οποίοι στη συνέχεια πρέπει να επισκευαστούν για να επαναδρομολογηθούν.
toethnos.gr, eurokinissi.