Τον τελευταίο καιρό σε χώρες της Ασίας και της Ωκεανίας έχει εμφανιστεί η τάση να κλείνουν οι επιβάτες εισιτήρια σε πτήσεις που ξεκινούν και καταλήγουν στο ίδιο αεροδρόμιο. Η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η Ταιβάν πρωτοπορούν, ενώ πρόσφατα η ΗΚ Express στο Χονγκ Κονγκ ακολούθησε αυτή την τάση με μία πτήση που μετέφερε 110 επιβάτες κάνοντας κύκλους πάνω από το νησί, πριν προσγειωθεί 90 λεπτά αργότερα στο αεροδρόμιο [1]. Η Royal Caribbean σχεδιάζει επίσης να επεκταθεί στην Ασία προσφέροντας κρουαζιέρες στο πουθενά για τους κατοίκους της Σιγκαπούρης και με μείωση της πληρότητας στα πλοία της στο 50%. Η τελευταία δεν είναι μία μόνο ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά στηρίζεται από τον οργανισμό τουρισμού της Σιγκαπούρης (STB) ως πιλοτικό πρόγραμμα [2].

Σε οικονομικό επίπεδο, δεν υπάρχουν ψευδαισθήσεις στον κλάδο των μεταφορών, ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στους προϋπολογισμούς των επιχειρήσεων.

Στο επίπεδο των επιβατών, τα ταξίδια στο πουθενά δεν μπορούν να γεμίσουν το ψυχικό κενό που δημιουργεί η πανδημία, αλλά ο συμβολισμός συμμετοχής σε τέτοιες πτήσεις και κρουαζιέρες, μπορεί να δώσει για λίγο χρόνο μία ψευδαίσθηση άνεσης.

Αυτή η νέα τάση φέρνει στην επιφάνεια ένα παλιό δίλλημα που συνδέεται πάντα με τα ταξίδια: τι έχει σημασία, το ταξίδι ή ο προορισμός;

Οι περισσότεροι θεωρούν ότι το ταξίδι δεν μπορεί να είναι μόνο η μεταφορά, η διαδρομή. Είναι η αναμονή της ανακάλυψης νέων πραγμάτων, η συμμετοχή στους ρυθμούς ζωής μίας άλλης περιοχής κ.λπ., στοιχεία που υπάρχουν και στη διαδρομή, αλλά κορυφώνονται στον προορισμό.

Στην εποχή της πανδημίας, οι καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ωθούν κάποιους ανθρώπους να αψηφήσουν τη διαδρομή και τον προορισμό και να πάρουν ό,τι μπορούν να βρουν. Η επτάωρη πτήση της Qantas γύρω από την Αυστραλία εξάντλησε τα εισιτήριά της σε 10 λεπτά, η ταχύτερη πώληση εισιτηρίων στην ιστορία των αερομεταφορών [3].

Υπάρχουν βέβαια και οι οπαδοί των αεροπορικών ταξιδιών, αυτοί που τους αρέσει η όλη διαδικασία ενός αεροπορικού ταξιδιού, έστω και χωρίς προορισμό, αλλά αυτοί δεν φαίνεται να αποτελούν κάποιο σημαντικό μέρος του πληθυσμού. Πρόκειται για μία ειδική κατηγορία που δεν πρέπει να ταυτίζεται με αυτούς που δίνουν μεγαλύτερη αξία στη διαδρομή ενός ταξιδιού και αυτούς που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στον προορισμό.

Όταν θα έχει αντιμετωπιστεί η πανδημία και όταν τα ταξίδια θα έχουν επανέλθει στην προ της πανδημίας κατάστασή τους, τα ταξίδια στο πουθενά θα αποτελούν ένα παράδοξο που θα είναι χαρακτηριστικό μίας εποχής, που οι κοινωνίες βρέθηκαν έξω από τα πλαίσια αυτού που όριζαν ως την κανονικότητά τους.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

[1] https://japantoday.com/category/features/travel/hong-kong-budget-carrier-joins-%27flights-to-nowhere%27-trend

[2] https://www.straitstimes.com/singapore/consumer/genting-cruise-lines-royal-caribbean-to-offer-cruises-to-nowhere-from-november

[3] https://edition.cnn.com/travel/article/flights-to-nowhere-qantas/index.html

Πηγή: https://kourdistoportocali.com/news-desk/oi-anthropoi-trelathikan-vgazoyn-eisitiria-kai-taxideyoyn-me-aeroplana-kai-ploia-choris-proorismo/?fbclid=IwAR36O-4PoFwHHUd0LQJmDDqqx5OSc4q00jR01SHMy8-RX7tSy6OugtCIxlA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here