16 C
Néa Smýrni
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024

Βlack Friday: Ο απολογισμός – Σε ποιες περιοχές υπήρξαν μεγάλες εκπτώσεις, πού αυξήθηκε ο τζίρος

ermou1Ανομοιόμορφη εικόνα προκύπτει από την πρώτη απόπειρα για τη λεγόμενη «Black Friday» στην Ελλάδα.

Σε κάποιες περιοχές σημειώθηκε αύξηση στην αγοραστική κίνηση στις κεντρικές αγορές, σε άλλες όμως όχι, ενώ οι Εμπορικοί Σύλλογοι εκφράζουν επιφυλάξεις, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΣΕΕ.

Οπως προκύπτει, στις κεντρικές αγορές οι καταναλωτές φάνηκαν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών που είχαν κάνει οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, με αποτέλεσμα να είναι αυξημένη η κίνηση. Αντίθετα, εκπρόσωποι των Εμπορικών Συλλόγων έκαναν λόγο για αιφνιδιασμό και έλλειμμα ενημέρωσης.

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η Συνομοσπονδία είναι ότι σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία υιοθέτησης του διεθνούς θεσμού από τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες με τον «βομβαρδισμό» ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και των συντονισμένων προωθητικών ενεργειών τους, στην ουσία «παρέσυραν» τα εμπορικά καταστήματα, ώστε να συμμετέχουν σχεδόν αιφνιδίως και την τελευταία στιγμή. Επίσης, ότι η γενική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στο θεσμό μπορεί να γίνει θετική, αν υπάρξει οργάνωση και σωστός συντονισμός, ώστε η «Black Friday» να λαμβάνεται ως πρωτοβουλία των εμπορικών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές αγορές και όχι ως μια πρακτική των μεγάλων αλυσίδων που υιοθετείται αναγκαστικά και από τα μικρά καταστήματα.

Αναλυτικά η εικόνα από 17 μεγάλες πόλεις της χώρας, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ στους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους, έχει ως εξής:

• Οι κεντρικές αγορές της Αττικής:

1. Αθήνα

– Συμμετοχή των καταστημάτων σε μικρό ποσοστό, κυρίως συμμετείχαν τα επώνυμα και οι αλυσίδες, με επίπεδο εκπτώσεων περίπου 21-40%.

– Υψηλή επισκεψιμότητα στο κέντρο της Αθήνας, αλλά κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες. Δεν υπάρχει εικόνα για τα μικρά καταστήματα.

– Το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου θεσμού, θα κρίνει την υιοθέτησή του ή όχι.

2. Πειραιάς

– Συμμετοχή των καταστημάτων της περιοχής κατά ένα ποσοστό 40 με 50%, με επίπεδο εκπτώσεων της τάξεως του 11-20%.

– Τα καταστήματα που συμμετείχαν πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλα τα εμπορεύματα ανεξαιρέτως (stock/σεζόν).

– Θετικά/Μεγάλη επισκεψιμότητα και αύξηση τζίρου. Θετικό για το τέλος του μήνα.

– Η ενδεχόμενη καθιέρωση του θεσμού προϋποθέτει οργάνωση, προβολή και ενημέρωση, καθώς δεν υπήρξε ενημέρωση και τα καταστήματα της περιοχής δεν είχαν τη δυνατότητα προετοιμασίας.

 

Πηγή: Ο απολογισμός της «Black Friday» -Σε ποιες περιοχές υπήρξαν μεγάλες εκπτώσεις, πού αυξήθηκε ο τζίρος | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/303653/o-apologismos-tis-black-friday-se-poies-periohes-ypirxan-megales-ekptoseis-poy-ayxithike#ixzz4R7WMT5Zp

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

8,670ΥποστηρικτέςΚάντε Like
491ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
977ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Δημοφιλέστερα