Κάτι παραπάνω από «εξόφθαλμα» είναι τα κριτήρια με τα οποία μοιράστηκε στα ΜΜΕ το ποσό των 20 εκατ. ευρώ από τη λίστα Πέτσα.
Η κατανομή των ποσών της ενημερωτικής καμπάνιας για τον κορονοϊό «δικαιολογεί» και την παρελκυστική τακτική που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση, καθώς η δημοσιοποίηση της λίστας πήγαινε από αύριο σε… αύριο.
Τη μερίδα του λέοντος από τα χρήματα έχουν καταφανώς καρπωθεί φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ και μάλιστα σε επίπεδο συνολικών ομίλων.
Τα δε κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη προφανώς δεν έχουν σχέση με την επισκεψιμότητα και την κυκλοφορία κάθε μέσου – τη εξαιρέσει της τηλεθέασης αφού ο ΣΚΑΙ που πήρε και το μεγαλύτερο ποσό, είναι πρώτος σε θεαματικότητα – και υπό αυτό το πρίσμα αποκτούν ιδιαίτερη σημασία οι καταγγελίες και ο δημόσιος διάλογος στα social media ότι δόθηκαν χρήματα σε ανύπαρκτα ΜΜΕ, κυρίως ηλεκτρονικά.
Ακριβώς υπό την ίδια οπτική, η κωλυσιεργία με τη δημοσιοποίηση της λίστας αναζωπυρώνει την ανησυχία ότι υπήρξε «μαγείρεμά» της, κάτι για το οποίο είχε προειδοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ήδη το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μετά τη δημοσιοποίηση της λίστας, κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει με ποιο σκεπτικό αποκλείστηκαν ή ενισχύθηκαν ΜΜΕ στο πλαίσιο της καμπάνιας.
Αξιοσημείωτα:
Στο site iefimerida.gr κατανέμονται 250.000 ευρώ, όπως και στο, σχεδόν άγνωστο Bovary.gr του ίδιου ομίλου 100.000 ευρώ, συνολικά δηλαδή το αστρονομικό ποσό των 350.000 ευρώ! Στην Athens Voice δίδονται 180.000 ευρώ και άλλα 40.000 ευρώ στο ραδιόφωνο της Athens Voice. Στο site του ραδιοφώνου Kiss κατανέμονται 40.000 ευρώ και άλλα 70.000 στο ίδιο το ραδιόφωνο.
Η εβδομαδιαία εφημερίδα Φιλελεύθερος, μηδαμινής κυκλοφορίας, παίρνει 60.000 ευρώ και το liberal.gr της ίδια ιδιοκτησίας 120.000 ευρώ! Την ίδια ώρα που ο Ριζοσπάστης παίρνει 10.000 ευρώ και στην Εφημερίδα των Συντακτών, από τις τις μεγαλύτερες της χώρας, κατανέμονται μόλις 30.000 ευρώ ενώ έχει αποκλειστεί το Documento.
Εντύπωση προκαλούν τα ποσά διαφόρων -άσημων κατά τεκμήριο- site, όπως T-LIFE (80.000 ευρώ), Queen.gr (100.000 ευρώ), Economistas (50.000 ευρώ) GOSSIP-TV (25.000 ευρώ), mothersblog.gr (25.000 ευρώ), thepresident.gr (30.000 ευρώ) ή το olivemagazine.gr (12.500 ευρώ). Από τα πιο γνωστά site, κατανέμονται 120.000 ευρώ στη Lifo, 50.000 στο TheToc.gr, 50.000 ευρώ στο zougla.gr, 100.000 ευρώ στο newpost.gr, 142.000 ευρώ στο Newsit.gr και 75.000 ευρώ στο newsbeast.gr
Αυτά είναι τα ΜΜΕ που πήραν τα μεγαλύτερα ποσά
ΣΚΑΪ
Τηλεόραση: 1.029.200 ευρώ
Σάιτ: 124.000 ευρώ
Ραδιόφωνο: 99.200 ευρώ
Σύνολο: 1.252.400 ευρώ
ΑΝΤΕΝΝΑ
Τηλεόραση: 967.188,84 ευρώ
Σάιτ: 124.000 ευρώ
Σύνολο: 1.091.188,84 ευρώ
Star
Τηλεόραση: 905.066,08 ευρώ
Σάιτ: 124.000
Σύνολο: 1.029.066,08 ευρώ
Alpha
Τηλεόραση: 842.558,92 ευρώ
Σάιτ: 124.000 ευρώ
Σύνολο: 966.558,92 ευρώ
Πρώτο Θέμα
Εφημερίδα: 124.000 ευρώ
Σάιτ: 310.000 ευρώ
Σύνολο: 434.000 ευρώ
ΕΡΤ
Τηλεόραση: 334.716,92 ευρώ
Σάιτ:49.600 ευρώ
Σύνολο: 384.316,92 ευρώ
Καθημερινή
Εφημερίδα: 123.380 ευρώ «Καθημερινή της Κυριακής»
73.780 ευρώ «Καθημερινή του Σαββάτου»
Σάιτ:186.000 ευρώ
Σύνολο: 383.160 ευρώ
Action24
Τηλεόραση: 173.422,68
Σαιτ:49.600 ευρώ
Σύνολο: 223.022,68 ευρώ
Open
Τηλεόραση: 557.566 ευρώ
Σαιτ: 124.000 ευρώ
Σύνολο: 681.566 ευρώ
Βήμα
Εφημερίδα: 119.040 ευρώ
Σάιτ: 79.360 ευρώ
Σύνολο: 198.400 ευρώ
Real
Εφημερίδα: 74.400 ευρώ
Ραδιόφωνο: 62.000 ευρώ
Σαιτ: 43.300 ευρώ
Σύνολο: 179.700 ευρώ
Τύπος της Κυριακής
Εφημερίδα: 99.200 ευρώ
KISS FM
Ραδιόφωνο: 86.800 ευρώ
Ιστοσελίδες:
In.gr: 313.720 ευρώ
iefimerida.gr: 310.000 ευρώ
Athensvoice.gr: 223.200 ευρώ
Newsbomb.gr: 186.000 ευρώ
Parapolitika.gr: 182.280 ευρώ
Newsit.gr: 176.080 ευρώ
Liberal.gr: 148.800 ευρώ
Lifo.gr: 148.800 ευρώ
Capital.gr: 148.800 ευρώ
Newpost.gr: 124.000 ευρώ
Bovary.gr: 124.000 ευρώ
CNN.gr: 124.000 ευρώ
Queen.gr: 124.000 ευρώ
Tlife.gr: 99.200 ευρώ
ΣΥΡΙΖΑ: ΜΜΕ που επιτίθενται στο κόμμα μας έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα
Σφοδρή κριτική στο περιεχόμενο της λίστας Πέτσα ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι έχουν αποκλειστεί ΜΜΕ που ασκούν κριτική στην κυβέρνηση και έχουν… χρυσωθεί όσα επιτίθενται στο ΣΥΡΙΖΑ.
«Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα.
Επίσης καλεί την κυβέρνηση να δώσει και τις αρχικές τιμολογήσεις για να αποδείξει ότι δεν έγινε «μαγείρεμα».
Ενώσεις Συντακτών προς Πέτσα: Ενημερώστε μας για τα κριτήρια κατανομής των χρημάτων στα ΜΜΕ
Να ενημερωθούν για τα κριτήρια με τα οποία δόθηκαν σε ΜΜΕ τα χρήματα της ενημερωτικής καμπάνιας για τον κορονοϊό, ζητούν τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων Συντακτών, σε επιστολή τους προς τον Στέλιο Πέτσα.
Συγκεκριμένα ζητούν:
- Να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ό,τι αφορά στην συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες
- Να ενημερωθούν ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους
- Να ενημερωθούν για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.
- Να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.
- Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.
- Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε Μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.
- Να απαντηθεί εάν, σε ό,τι αφορά στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.
- Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε