Home ΝΕΑ Διεθνές Απολυτήριο (IB) σε δημόσια σχολεία από το 2026-Έχει επιλεχθεί και η...

Διεθνές Απολυτήριο (IB) σε δημόσια σχολεία από το 2026-Έχει επιλεχθεί και η Ευαγγελική

0
61

Το International Baccalaureate (IB), το πρόγραμμα του διεθνούς απολυτηρίου, μπαίνει στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση με απόφαση του υπουργείου Παιδείας εντείνοντας την εμπορευματοποίηση της παιδείας και την όξυνση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Το Διεθνές Απολυτήριο (IB) γίνεται πλέον το χρυσό εισιτήριο για την εισαγωγή στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, προσπερνώντας τις διαδικασίες που δεσμεύουν χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων. Στόχος η συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και η ανάπτυξη της ιδιωτικής, κυρίως, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ιδιωτικά πανεπιστήμια) κατά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Όπως αποκαλύπτει η Καθημερινή της Κυριακής το υπουργείο σχεδιάζει να το εισάγει πιλοτικά σε πρότυπα λύκεια από τον Σεπτέμβριο του 2026 για τους μαθητές της Β’ λυκείου. Θα εφαρμοστεί παράλληλα με το ισχύον σύστημα του γενικού και επαγγελματικού λυκείου, κατάληξη του οποίου είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίζοντας τους υποψηφίους σε δυο κατηγορίες με βάση το κοινωνικό τους προφίλ. Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας θα εφαρμόσει το πρόγραμμα του IB πιλοτικά σε πέντε πρότυπα λύκεια από τα 21 που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα του διεθνούς απολυτηρίου ξεκίνησε να οργανώνεται το 1968 στην Ελβετία – η έδρα του οργανισμού του IB είναι έως σήμερα στη Γενεύη. Πρόκειται για διετές πρόγραμμα στα αγγλικά και απευθύνεται σε μαθητές της Β’ και Γ’ λυκείου που έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν σε διεθνή πανεπιστήμια.

Να σημειωθεί ότι ήδη, όπως ορίζει το άρθρο 147 του φετινού νόμου 5094 για την θεσμοθέτηση μη κρατικών Α.Ε.Ι., οι κάτοχοι IB μπορούν να εγγραφούν σε μη κρατικό Α.Ε.Ι., χωρίς να έχουν δώσει πανελλαδικές εξετάσεις και να έχουν ξεπεράσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής των ελληνικών Α.Ε.Ι. με την οποία κόβονται από αυτά περί τους 20.000 φοιτητές ετησίως. Τώρα αυτό αλλάζει αφού η «μεταρρύθμιση» Κ. Πιερρακάκη δίνει στους κατόχους του αυτοδικαίως «δικαίωμα εγγραφής» στα ιδιωτικά πανεπιστήμια – δικαίωμα που φυσικά στερεί από τους χιλιάδες «κανονικούς» μαθητές. Το International Baccalaureate (IB) γίνεται το υπέρτατο κίνητρο για όσους έχουν τα χρήματα να το αγοράσουν. Η «μεταρρύθμιση» του Κ. Πιερρακάκη και της κυβέρνησης διαμορφώνουν μια εκπαίδευση δύο ταχυτήτων. Όσοι έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν και να αγοράσουν το IB, θα διαλέξουν τη λεωφόρο της επιτυχίας, χωρίς και περιορισμούς. Οι υπόλοιποι θα βαδίσουν το μετ΄ εμποδίων μονοπάτι (ταξικών φραγμών) των πανελληνίων εξετάσεων. Οι μαθητές που προέρχονται από τις ασθενέστερες κοινωνικές τάξει και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μαθαίνουν από μικροί ότι το σύστημα δεν τους αντιμετωπίζει με ίσους όρους. Το μήνυμα της ατομικής ευθύνης είναι σαφές: Ή έχει ο μαθητής τις οικονομικές δυνατότητες να σπουδάσει ή δεν τις έχει, οπότε δε χρειάζεται «να προχωρήσει στα γράμματα.