Το κυβερνητικό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση ανακοινώθηκε στις αρχές του Ιουνίου και προέβλεπε σειρά κινήτρων όπως επιδότηση 5.500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου (ΙΧ) και «μπόνους» 8.000 ευρώ για ταξί.
Ο υπουργός ΠΕΝ πλέον ανακοίνωσε ότι η αύξηση του ποσοστού επιδότησης αυξάνεται από το 15% στο 20% σε ό,τι αφορά την πιο προσιτή κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με αξία μικρότερη των 30.000 ευρώ.
Ο κ. Χατζηδάκης υποστήριξε ότι «ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα.»
Σύμφωνα με τον ΥΠΕΝ, το νέο πρόγραμμα «προβλέπει πλέον επιδότηση 20% (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)».
Σημαντικά κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου
Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του ΥΠΕΝ βάζει δυναμικά στο «παιχνίδι» και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ανακοινώνοντας μια επιδότηση σε ποσοστό 40% της αξίας του οχήματος.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης επισήμανε ότι το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη:
«Με την πρωτοβουλία “Κινούμαι Ηλεκτρικά” που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ».
Ο κ. Χατζηδάκης προσέθεσε ότι «το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».
Ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους
«Αντίθετα από ό,τι υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για τα ηλεκτρικά ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων» εξήγησε καταλήγοντας ο κ. Χατζηδάκης.
Να σημειωθεί ότι το σχέδιο του ΥΠΕΝ προβλέπει επιδότηση και για την αγορά οικιακού φορτιστή.