Οι συστηματικές παραβιάσεις νόμων και συντάγματος για την διευκόλυνση της εφαρμογής των μνημονιακών επιλογών, βρίσκουν την συνέχεια τους ακόμα και για θέματα που δεν άπτονται αυτού του τύπου των «υποχρεώσεων» της χώρας μας. Η αντισυνταγματικότητα τείνει να γίνει η μόνιμη πια μέθοδος για την άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής.
Αναφέρομαι στην νομική εκτροπή η οποία επιχειρείται με τον καθορισμό της ημερομηνίας των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Ο πρωθυπουργός, αναμένοντας την συντριβή του κόμματος του στις ευρωεκλογές προσπαθεί με αλχημείες και τερτίπια να απομειώσει το ειδικό βάρος που αυτές έχουν.
Το κομματικό, όποιο, όφελος λοιπόν σε βάρος του κύρους των ευρωεκλογών για τον κατά τα άλλα ορκισμένο «ευρωπαϊστή» κο Σαμαρά. Τι τυχοδιωκτισμός άραγε;.
Για να βάλουμε όμως τα πράγματα σε μια σειρά:
1. Με τον νόμο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, ορίστηκε ότι οι εκλογές για την αυτοδιοίκηση, πρώτου και δεύτερου βαθμού θα γίνονται την ίδια μέρα με τις ευρωεκλογές.
2. Ως εκλογές για την αυτοδιοίκηση νοούνται οι εκλογές της πρώτης Κυριακής από όπου εκλέγονται οι περισσότερες από τις διοικήσεις των δήμων της χώρας. Οι εκλογές της δεύτερης Κυριακής είναι επαναληπτικές.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο ορισμός της 18ης Μαΐου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, την στιγμή που οι ευρωεκλογές θα γίνουν στις 25 του ίδιου μήνα, αντιβαίνει όλες μα όλες τις νομοθετικές προϋποθέσεις και πρέπει αυτή πολιτική αλχημεία να αποκαλυφθεί και να καταγγελθεί σε όλα τα αρμόδια θεσμικά όργανα του Ελληνικού κράτους για να ανατραπεί και να γίνουν οι εκλογές όπως ορίζει ο νόμος στις 25 Μαΐου.
Επιπρόσθετα πρέπει να εξεταστεί και η παράμετρος του κόστους, για το οποίο σε άλλες περιπτώσεις η κυβέρνηση λειτουργεί υποκριτικά. Το κόστος με την υλοποίηση της επιλογής της κυβέρνησης διπλασιάζεται, αφού θα οργανώσει κανονικές εκλογές (εκλογικά τμήματα, εφορευτικές επιτροπές, δικαστικοί αντιπρόσωποι κλπ) δύο συνεχόμενες Κυριακές, ενώ αν γίνουν οι εκλογές όπως ορίζει ο νόμος τον οποίον παραβιάζει, το κόστος θα είναι κατά πολύ μικρότερο, με την έννοια ότι από την πρώτη Κυριακή θα έχουν εκλεγεί πάνω από τους μισούς δημάρχους.
Πολιτικά ο σκοπός της κυβέρνησης είναι να αποφύγει την μεγάλη συμμετοχή των Ελλήνων πολιτών στις ευρωεκλογές και έτσι ελπίζει πως θα αποφύγει την μαζική κατακραυγή για την πολιτική της.
Αυτή η πολιτική αλχημεία και αποπροσανατολίζει και κοστίζει και φαλκιδεύει τον θεσμό των ευρωεκλογών.
Μετά από αυτή την αναφορά στο θέμα των ευρωεκλογών και των εκλογών για την αυτοδιοίκηση, παίρνω την ευκαιρία να αναφερθώ για τις πολιτικές απάτες του ανεκδιήγητου αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών κου Γρηγοράκου, ο οποίος με ψέματα και ανακρίβειες αποδεικνύει ότι είτε δεν γνωρίζει τις γίνεται στους δήμους της χώρας, είτε δεν καταλαβαίνει από τους αριθμούς και δεν ξέρει να διαβάζει τα στοιχεία του Υπουργείου του που είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο είτε παίζει τον ρόλο του λαγού για να αποδιαρθρώσει πλήρως τον θεσμό και να δικαιολογήσει τις προγραμματιζόμενες απολύσεις. Οτιδήποτε και να ισχύει πρέπει να ζητηθεί άμεσα η απομάκρυνση του από την θέση του ως επικίνδυνου για τον θεσμό της αυτοδιοίκησης. Ομιλώ για τις κατά καιρούς ανακριβείς ανακοινώσεις του για τις δημοτικές επιχειρήσεις, για τους μισθούς κάποιων δημοτικών υπαλλήλων αλλά και για τα αποτελέσματα της απογραφής των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου των Δήμων (μορφές δημοτικών επιχειρήσεων κλπ).
Πιο αναλυτικά θέλω να σας παραθέσω τα παρακάτω στοιχεία για να αποδείξω το αληθές των γραφομένων μου.
Δηλώνει ότι τα ΝΠΙΔ της αυτοδιοίκησης είναι περίπου (!!!) 750 ενώ το μητρώο των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης καταγράφει αυτούς τους φορείς στον αριθμό των 643, αριθμό που επιβεβαιώνει και η ΚΕΔΕ.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του μέσα στο 2014 ανέφερε ότι έχουν απογραφεί μόνο οι 361 από αυτούς τους φορείς, ενώ στην ιστοσελίδα του Υπουργείου υπάρχει κατάσταση του Νοεμβρίου του 2013 με απογεγραμμένους 415 τέτοιους φορείς. Η παραδοξότητα συνεχίζεται όταν διαπιστώνουμε ότι με δηλώσεις του στις 23. 12. 2013 είχε αναφέρει ότι έχουν απογραφεί 520 φορείς της αυτοδιοίκησης. Τι από όλα συμβαίνει και πότε λέει ψέματα ο κος Γρηγοράκος;
Σε πρόσφατες δηλώσεις του επίσης και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο αναφέρει ότι από τους 12000 περίπου υπαλλήλους των προσώπων αυτών έχουν απογραφεί μόνο οι 5464 ενώ τα στοιχεία του υπουργείου του που είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο και περιλαμβάνουν ενημέρωση μέχρι τον Οκτώβριο του 2013 παρουσιάζουν απογεγραμμένους 9905 υπαλλήλους. Πάλι ο ανεκδιήγητος κος αναπληρωτής αυτοδιαψεύδεται από τα στοιχεία του Υπουργείου του.
Παλιότερα είχε προσπαθήσει να προβοκάρει τους υπαλλήλους των δήμων και των δημοτικών επιχειρήσεων λέγοντας ότι πληρώνονται με μισθούς 5-7000€, διόρθωσε μετά λέγοντας πως πρόκειται για υπαλλήλους ΔΕΥΑ στην περιφέρεια της χώρας. Πριν πει αυτές τις μπαρούφες θα έπρεπε κάποιος να τον πληροφορήσει ότι το σύνολο των φορέων της αυτοδιοίκησης έχει υπαχθεί στο καθεστώς του ενιαίου μισθολογίου και τέτοιοι μισθοί δεν υπάρχουν, αν είχε διαπιστώσει κάποιες παρασπονδίες θα μπορούσε να παραπέμψει αυτές τις περιπτώσεις στα αρμόδια θεσμικά όργανα.
Το ξέρω ότι αυτός ο αναπληρωτής θα συνεχίσει για τους λόγους (ανεπάρκεια; Ανικανότητα; Ή σκοπιμότητα;) να προκαλεί τον χώρο της αυτοδιοίκησης με ανακρίβειες και ψέματα, αλλά μέχρι πότε και γιατί οι κυβερνήσεις (ακόμα και αυτή) επιλέγουν τέτοιες περιπτώσεις σε αυτές τις θέσεις.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΕΦΕΛΟΥΔΗΣ,
Δημοτικός σύμβουλος Νέας Σμύρνης Αττικής,
στέλεχος της ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ.