Την έντονη αντίδραση του για τη συνέχεια του κλεισίματος των γυμναστηρίων εξέφρασε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Γυμναστηρίων, με επιστολή του στον υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για τα γυμναστήρια.
«Τα ιδιωτικά γυμναστήρια πληρούν ακριβώς τις ίδιες προδιαγραφές και προϋποθέσεις με παρεμφερή επαγγέλματα όπως: κομμωτήρια, ινστιτούτα αισθητικής κλπ., τα οποία επαναλειτούργησαν και πιστεύουμε ότι με την εφαρμογή κάποιων περιοριστικών όρων, θα ήταν εφικτή και η επαναλειτουργία των ιδιωτικών γυμναστηρίων» αναφέρει η επιστολή.
Πιο συγκεκριμένα προτείνει τα ακόλουθα:
- Προσέλευση πελατών κατόπιν ραντεβού και με 10 ή 15 τ.μ ανά άτομο, άλλωστε το προσωπικό του γυμναστηρίου δεν έρχεται σε κοντινή επαφή με τους γυμναζόμενους μικρότερη από 3 μέτρα, αντίθετα με ότι συμβαίνει στην παροχή υπηρεσιών κομμωτηρίου ή ινστιτούτου αισθητικής.
- Υποχρεωτική χρήση από το προσωπικό και τους γυμναζόμενους, προστατευτικού εξοπλισμού όπως: γάντια, μάσκες και αντισηπτικού διαλύματος.
- Σχολαστική καθαριότητα και απολυμαντική διαδικασία μετά τη χρήση κάθε οργάνου, καθώς και συνεχή αερισμό των χώρων του γυμναστηρίου.
- Πριν την επαναλειτουργία των γυμναστηρίων να προηγηθεί πρόσφατη απολύμανση των εγκαταστάσεων τους με την τεχνική της εκνέφωσης.
- Να μην επιτρέπεται η χρήση των αποδυτηρίων.
Υπενθυμίζεται ότι τα ιδιωτικά γυμναστήρια κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με το μέγεθος και το είδος της παρεχόμενης υπηρεσίας και κατηγοριοποιούνται ως ακολούθως:
1η κατηγορία: μικρές μονάδες έως 250 τ.μ. περίπου, τα οποία παρέχουν υπηρεσίες ατομικής εκγύμνασης (personal training), ύστερα από προκαθορισμένο ραντεβού.
2η κατηγορία: μεσαία γυμναστήρια έως 600 τ.μ. περίπου, τα οποία παρέχουν υπηρεσίες ατομικής εκγύμνασης (personal training) καθώς και γενικότερης εκγύμνασης.
3η κατηγορία: μεγάλες μονάδες με περισσότερα από 600 τ.μ. οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες μαζικότερης σωματικής άσκησης.
Ο Συνδεσμός επισημαίνει ότι «τα ιδιωτικά γυμναστήρια έχουν πληγεί ιδιαίτερα, διότι η αναστολή λειτουργίας τους συνέπεσε χρονικά με την περίοδο αιχμής προσέλευσης κοινού (Μάρτιος-Απρίλιος-Μάϊος), με συνέπεια την απώλεια του 40% των ετήσιων εσόδων τους, ποσοστό το οποίο πραγματοποιείται στο προαναφερόμενο τρίμηνο».