10.1 C
Néa Smýrni
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

H ιδιαίτερη περίπτωση του Γιώργου Κορρέ

Εκανε το «Μade in Athens» που αναγράφεται σε όλες τις συσκευασίες των προϊόντων του, σήμα κατατεθέν, συνώνυμο των δυνατοτήτων της Ελλάδας σε 30 χώρες ανά τον κόσμο. Ο Γιώργος Κορρές δημιούργησε την παγκόσμια εταιρεία φυσικών καλλυντικών που φέρει το όνομά του το 1996, ακριβώς πριν από είκοσι χρόνια, αρχίζοντας από ένα πάκο με 43 χαρτάκια παραγγελιών. Και στις 27 Δεκεμβρίου του 2017, ανακοίνωσε ότι το μεγαθήριο Morgan Stanley μπαίνει στη μετοχική σύνθεση της Koρρές Α.Ε. με τον ιδρυτή να διατηρεί το 30%. Παράλληλα, στο μετοχικό κεφάλαιο με μικρότερη συμμετοχή εισέρχεται και κινεζικός όμιλος με τον οποίο ξεκινά συνεργασία για την είσοδο της ελληνικής εταιρείας καλλυντικών στην αγορά της Κίνας.

Και όμως, όταν ρωτάς τον Γιώργο Κορρέ αν έχει συναίσθηση της επιτυχίας του σε κοιτάζει σαν να μην καταλαβαίνει τι του λες, καθώς πιθανότατα σκέφτεται το επόμενο προϊόν που ετοιμάζει (ξέρει τι θα βγάλει η εταιρεία στην αγορά μέχρι και το 2019).
Ταξιδεύει διαρκώς ανά τον κόσμο, μοιάζει να έχει πατάξει το jet lag, ακούει συνεχώς μουσική στο Spotify όπου ανακαλύπτει με καθυστέρηση έλληνες τραγουδιστές και συνθέτες «με κοροϊδεύουν ότι είμαι αρχαίος αλλά δεν με νοιάζει. Σημασία έχει ότι κατάλαβα πόσο σπουδαίος είναι ο Νταλάρας και πόσο περίφημη η Αρλέτα».

Διαβάζει ταυτόχρονα πέντε έξι-βιβλία, όλα ιστορικά, παίζει σκάκι με πάθος στον υπολογιστή και σταμάτησε να παίζει παιχνίδια στο X-Box όταν συνειδητοποίησε ότι ο γιος του τον ξεπέρασε και τον αντιμετωπίζει ως άχρηστο παίκτη. Κυκλοφορεί χωρίς να τον αναγνωρίζει κανείς. Γεγονός που τον ευχαριστεί ιδιαιτέρως. Μέχρι να φτάσει στον έλεγχο των διαβατηρίων, όπου συνήθως οι γυναίκες πίσω από το γκισέ τον κοιτούν με μισόκλειστα μάτια και αναφωνούν «α, μήπως είστε ο γνωστός Κορρές;».

Κάποια στιγμή του είχα πει ότι είναι κάπως σπασίκλας, για να δεχθεί γελώντας αυτόν τον τίτλο, αφού όπως παραδέχεται το μυαλό του κλειδώνει σε αυτό που θέλει, σε αυτό που πιστεύει. Βλέπει μόνο αυτό και δουλεύει για να το φτάσει. Αίσθηση ευθύνης είχε από παιδί, από μαθητής στην Ευαγγελική σχολή της Νέας Σμύρνης – η περίπτωση του μαθητή που δεν ήθελε να πάει αδιάβαστος σε κάποιο μάθημα για να μην… προσβάλει κάποιον καθηγητή.
Από την πρώτη στιγμή ήθελε να σπουδάσει Φαρμακευτική. Διάβασε σκληρά, διάβασε με μέθοδο και επιμονή. Πέρασε δεύτερος στη σχολή το 1983 και ήταν αυτή η μοναδική στιγμή στη ζωή του που απλώς πήρε τον χρόνο του. Χρειάστηκε σχεδόν δύο χρόνια για να μπει σε ένα ρυθμό διαβάσματος. Τελειώνοντας τη σχολή έπιασε αμέσως δουλειά στο περίφημο φαρμακείο ομοιοπαθητικών του ζεύγους Τζιβανίδη στο Παγκράτι που ήταν κουμπάροι των γονιών του. Και έτσι, από τύχη βρέθηκε να δουλεύει μέσα στον χώρο των ομοιοπαθητικών σκευασμάτων που έμελλε να γίνει η βάση για την δημιουργία της εταιρίας του. Ηταν η εποχή που γενικός η λέξη «οίκο» δεν υπήρχε στην καθημερινότητά μας «ο κόσμος που ασχολείτο με αυτά αντιμετωπιζόταν στην κοινωνία ως κάτι κουλοί που ασχολούνται με βότανα».

Ο ίδιος περιγράφει την επαφή με τα βότανα και τις δυνατότητές τους ως «πολιτισμικό σοκ». Εκείνους τους πρώτος μήνες επαναλάμβανε διαρκώς «μα είναι δυνατόν;» βλέποντας τις ιδιότητες των βοτάνων. Ξεκίνησε κάνοντας ομοιοπαθητική στον εαυτό του για να βιώσει απολύτως την εμπειρία και τι προκαλεί. Ο ίδιος επιμένει ότι το «να χρησιμοποιείς την ομοιοπαθητική και τη βοτανοθεραπεία δεν σημαίνει ότι αποποιούμαστε την έρευνα και την γνώση της Ιατρικής. Είναι αδιανόητο να πούμε ότι δεν χρειαζόμαστε τη σύγχρονη ιατρική και τη σύγχρονη βιομηχανία του φαρμάκου. Παγκοσμίως σήμερα το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού κάνουν θεραπείες με βότανα, είτε από επιλογή, είτε επειδή δεν έχουν πρόσβαση σε φάρμακα». Ακόμα και σήμερα το δηλώνει με κάθε ευκαιρία. «Αξιοπρέπεια, αίσθημα ευθύνης, ανθρωπισμός. Το φωνάζω και το λέω αυτό: η εταιρεία έχει τις αξίες των ομοιοπαθητικών γιατρών».
Aπό το 1988 ως το 2001 δούλευε νυχθημερόν. Ηταν το 1996 όταν ξεκίνησε την εταιρεία του με 43 μικρά χαρτάκια με παραγγελίες από συναδέλφους του σε όλη την χώρα. Τα 43 χαρτάκια οδήγησαν σε μια εταιρεία με 6.000 σημεία πώλησης στην Ελλάδα το 2016 και παρουσία σε 30 χώρες, πολύ απαιτητικές αγορές όπως Ιαπωνία, Βραζιλία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά, όλη η Δυτική Ευρώπη.

«Σε αυτό που αποκαλούμε δυτικό κόσμο είμαστε παντού» λέει ο ίδιος. Τώρα μέσω της επενδυτικής σχέσης με την κινεζική εταιρεία Profex που θα ανοίξει διάπλατα τις πόρτες για τα προϊόντα Κορρές σε όλη την ασιατική αγορά..

Το 2008 ήταν μια καθοριστική στιγμή για την εμπειρία αφού άρχισε η διεθνής συνεργασία με την Johnson and Johnson. Η κουλτούρα της εταιρείας ώθησε την Korres να κάνει ένα ακόμα ποιοτικό άλμα, έμαθε διαδικασίες εταιρικές που δύσκολα θα προσέγγιζε. Η συνεργασία αυτή έληξε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια με εξαιρετικά φιλικούς όρους.

Όταν ξέσπασε η κρίση που ανατίναξε την ελληνική οικονομία, αμέσως η στρατηγική του έφυγε από το «πώς θα κατακτήσουμε τις αγορές» και μετακινήθηκε στο «πώς να είμαστε ασφαλείς».

Λιγότερες επενδύσεις, μικρότερη εξωστρέφεια, λογική «stay on the safe side». Ταυτόχρονα συνέχισε να στελεχώνει την εταιρεία του με στελέχη από όλο το φάσμα για να θωρακιστούν και να γίνουν ακόμα πιο ισχυρές όλες οι ομάδες. Σε αυτή τη φάση η εταιρία του ξέρει τι θα φτιάξει τα επόμενα τέσσερα χρόνια! Ξέρουν περισσότερα από τα μισά προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν το 2018 και κλειδώνουν τα υπόλοιπα και ήδη κάνουν συζητήσεις για τα προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν ως το 2021.

Πώς λειτουργεί το σύστημα; Να ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η περίφημη σειρά με βάση την καστανιά της Αρκαδίας προέκυψε μετά από έρευνα 4 ετών και περισσότερες από 200.000 ώρες στο εργαστήριο! Μάλιστα κατέφυγαν στην πρωτογενή έρευνα, συνεργάστηκαν με πανεπιστήμια για να βρούμε τα βιολογικά μονοπάτια του κυττάρου.

Δεν είναι τυχαίο ότι όταν ρωτάω αν σκέφτεται πότε πότε ότι τα έχει καταφέρει περίφημα κοιτά ξαφνιασμένος και απαντά: «Δεν ξυπνάω λέγοντας “τι ωραία που τα καταφέραμε”. Ξυπνάω και σκέφτομαι “πρέπει να φτιάξουμε αυτή τη φόρμουλα, να πάμε στον τάδε πελάτη, να μπούμε σε εκείνη την αγορά…”».
Στόχος της Koρρές όμως είναι να αναδείξει την ποιότητα και τον πλούτο των ελληνικών βοτάνων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Γερμανία έχει 20 ενδημικά, η Αγγλία 12, η Ελλάδα 1.350! Είναι όνειρό του να γίνει μια σωστότερη ανάπτυξη των πρώτων υλών μέσα από τα βότανα από την ελληνική βιομηχανία. Εξηγεί ότι αν γίνει σωστά αυτό, θα πολλαπλασιάσει τα χρησιμοποιούμενα βότανα και θα δώσει μήνυμα στην κοινωνία ότι είμαστε εδώ και το παλεύουμε και βέβαια θα δώσει δουλειά σε πολλούς-πολλούς ανθρώπους.

Ότι και αν συμβεί, όσα τα όνειρα και οι πράξεις συνεχίζονται, καθώς μπαίνει στη νέα εποχή με την Μorgan Stanley, το βέβαιο είναι ότι ο φαρμακοποιός με καταγωγή από τη Νάξο Γιώργος Κορρές, κάθε βράδυ, θα γεμίζει τις μπαταρίες του παίζοντας σκάκι στο αγαπημένο του σάιτ με τους 20.000 παίκτες λάιβ. Ματ

Πηγή:http://www.protagon.gr/themata/h-idiaiteri-periptwsi-tou-giwrgou-korre-44341539983

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

8,670ΥποστηρικτέςΚάντε Like
491ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
977ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Δημοφιλέστερα