erasmus+ posterΌταν μέσα Σεπτέμβρη του 2014 τους ανακοινώθηκε η έγκριση συμμετοχής του σχολείου τους, του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Σμύρνης, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ , ο ενθουσιασμός όλων των συναδέλφων ήταν έκδηλος… Θα ήταν ένα από τα πρώτα δημοτικά σχολεία της χώρας μας που θα συμμετείχε σε μια τόσο σημαντική και σαφώς ενδιαφέρουσα σύμπραξη!
Η προσπάθεια τους ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, κάπου στις αρχές του ίδιου χρόνου, όταν αποφασίστηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων η ένταξη τους σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και η υπεύθυνη επικοινωνίας άρχισε να συμπληρώνει τη μια ηλεκτρονική αίτηση μετά την άλλη, να διορθώνει τις παραμέτρους, να βελτιώνει τα δεδομένα, να αναλύει τους στόχους, να περιγράφει τις λεπτομέρειες… Τελικά κατέληξαν: θα κάνανε σύμπραξη με άλλα 3 ευρωπαϊκά σχολεία, το CEIPRupertoChapiαπό την Ισπανία -που ανέλαβε και το ρόλο του leader (αρχηγού)- , το ScuolasecondariadiprimogradoAlighieriTanziαπό τη γειτονική μας Ιταλία και το ZespolSzkolwKamieniuαπό την Πολωνία. Το θέμα τους οικολογικό, η πρόθεσή τους να «σώσουνε» τον πλανήτη μας και ο τίτλος «LET’SSAVETHEWORLD». Η Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε το πράσινο φως, το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) μεσολάβησε για την επιχορήγηση του προγράμματος στο σχολείο και ξεκινήσανε…

Ακολουθώντας πιστά το πλάνο που είχε ήδη κατατεθεί, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου άρχισαν να καταπιάνονται με μία-μία τις δραστηριότητες. Το ίδιο φυσικά έκαναν και οι μαθητές των άλλων τριών σχολείων. Στο τέλος κάθε μήνα ανακοινώνανε όλοι σε κοινή διαδικτυακή σελίδα τα αποτελέσματα των έργων τους, διαβάζανε και για τα αποτελέσματα των άλλων, συγκρίνανε μεθόδους και παίρνανε ιδέες. Γιατί αυτός είναι και ο βασικός σκοπός ενός τέτοιου προγράμματος: να ανταλλάξουν τα σχολεία απόψεις και ιδέες, να δούνε τα πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, να διευρυνθεί το πνεύμα. Επιπλέον, οι μαθητές έρχονταν σε επαφή με θέματα σημαντικά και επίκαιρα, τα συζητούσαν με τους δασκάλους τους, τα ανέλυαν και συχνά καλούνταν να βρουν λύσεις ή και συμβουλές για αυτά.
Έτσι, μελέτησαν στατιστικά το πόσο οικολογική συνείδηση είχαν και τι θα έπρεπε να κάνουν για να την αναπτύξουν.

πο

Τον Νοέμβριο του 2014 πραγματοποιήθηκε και το πρώτο ταξίδι αντιπροσωπίας δασκάλωνστο σχολείο του Kamien,στην Πολωνία προκειμένου να γνωριστούν από κοντά τα 4 σχολεία και να επαναπροσδιορίσουν τους στόχους του προγράμματος. Κατόπιν του ταξιδιού, στο 4ο Δημοτικό διοργανώθηκε η «Πολωνική εβδομάδα» που σκοπό είχε να γνωρίσουν όλοι οι μαθητές καλύτερα τον πολιτισμό και την κουλτούρα της συνεργάτιδας χώρας.

Το παιχνίδι αυτό απασχόλησε ευχάριστα και δημιουργικά όχι μόνο τα ίδια τα παιδιά, αλλά και τους ξένους επισκέπτες του προγράμματος που φιλοξενήθηκαν στην πόλη μας.Γιατί υπήρξαν επισκέπτες και μάλιστα αρκετοί, αφού προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, το Μάιο του 2015, το 4ο Δημοτικό Νέας Σμύρνης έγινε σχολείο υποδοχής των υπόλοιπων τριών σχολείων – εταίρων και βρέθηκε να φιλοξενεί 10 ξένους δασκάλους και 16 ξένους μαθητές … Για μια ολόκληρη εβδομάδα Έλληνες δάσκαλοι, μαθητές και γονείς έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, ώστε να περάσουν όλοι μαζί υπέροχα και να γυρίσουν οι φιλοξενούμενοι πίσω στις πατρίδες τους με αξέχαστες αναμνήσεις! Μ’ ένα γεμάτο πρόγραμμα από ξεναγήσεις, εκδρομές, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου, γεύματα παραδοσιακής κουζίνας, βόλτες και εκδηλώσεις και πάντα με πολύ καλή διάθεση, το 4ο Δημοτικό σχολείο κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις και αμέτρητα χαμόγελα ευχαρίστησης!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here